Вітаю Вас, Гість
Сьогодні 27.04.2024
ЛЕЛЮХІВСЬКА ГІМНАЗІЯ НОВОСАНЖАРСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ

ЗАКЛАД ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ПОЛТАВСЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

                                                                                                                               

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Методичні рекомендації

Відповідальність батьків та учнів за здобуття освіти

 vidpovidalnist_batkiv_ta_uchniv_za_zdobuttja_osvit.pdf 

 

     У  ставленні людини до себе ніби відбивається ставлення до інших. Якщо ми навчимо дітей шанувати інших, це сприятиме кращому пізнанню себе і цінуванню в собі того, що цінується в інших. Дітей оточує величезна кількість людей, які відрізняються зовнішнім виглядом, статтю, віком,  уподобаннями та інтересами, здібностями тощо….Дуже важко малечі розібратися, як сприймати таку різноманітність. Для цього усього життя не вистачить. А от закласти основи виваженого, доброзичливого ставлення до людей, налаштувати на позитивне  сприйняття інших людей, сформувати бажання бути приємним та корисним можна саме в дошкільному віці.                         

    Першою школою життя для малюка є дитяче товариство в групі дошкільного закладу. Малюку не так просто налаштувати приязні стосунки зі своїми однолітками, навчитися зважати на їхні інтереси та обстоювати свої. Не секрет, що саме у цьому віці починають проростати паростки заздрощів, ревнощів, зневаги, неприязні. Багато що залежить від дорослого та його концептуальних підходів до видобудови взаємин між дітьми. Йому під силу організувати дитяче товариство так, щоб кожна дитина накопичувала насамперед позитивний досвід взаємин, освітила внутрішній світ почуттями симпатії та прихильності,навчилася поціновувати у своїх однолітків найкращі якості , самостійно зробила свої перші добрі вчинки на благо інших людей.

 

Поради батькам щодо виховання дружніх взаємин між дітьми

1. Допоможіть дитині сформувати власний позитивний імідж.        Використовуйте ненав’язливі позитивні висловлювання, наприклад: «Тарас завжди хоче чимось пригостити», « У нас Тарас ніколи не забуде зібрати іграшки в кімнаті», «Щоб ми без тебе робили», та інш.

2. Практикуйте різні способи демонстрації симпатії та прихильності одне до одного. Це аплодисменти в ситуаціях успіху і як засіб підтримки , тримання кулачків як уболівання за дитину, потискування рук тощо.

3. Використовуйте відповідну лексику, що підтримує, дії та жести: «Я тобі співчуваю!», «Чим я тобі можу допомогти?», «Прикро, що так вийшло!», «Наступного разу у тебе обов’язково вийде», «Це з кожним може трапитися!», « Я з тобою!», Ти заслуговуєш на повагу!», « Мені здається ти все зрозумів і більше так не робитимеш»;жести – взяти за руку, погладити по голові, поплескати по плечу тощо.

4. Навчайте дітей виявляти вдячність до однолітків та дорослих.  Для цього поряд з відповідною словесною лексикою («дякую», « ти мені дуже допоміг», « без тебе я не впоралася б», «тобі довіряють») можна               використовувати спеціальні прийоми, наприклад, написання листів вдячності одне одному.

5. Зміна ставлення до дитини, яка з якихось причин була неуспішною в діяльності чи поведінці.                                                         

  Варто докласти всіх зусиль ,щоб кожна дитина переживала радісні почуття успішності. Якщо дитина продемонструвала неприйнятні форми поведінки, була чи то агресивною,чи нещирою, варто підтвердити цінність її, як особистості( « Ти ж у нас такий молодець!», « Ми звикли тобою пишатися!»), разом з тим рішуче визнати недопустимість такої поведінки.

6. Зверніть увагу на дитину, якщо вона почуває себе самотньою. Частіше залучайте її до спільних справ, виділіть протягом дня час для спілкування з дитиною , цікавтесь її справами. Зробіть так, щоб дитина періодично потрапляла в центр уваги всієї родини, наприклад, помила посуд після вечері , чи зробила іншу, важливу для вашої сім’ї посильну роботу.

7. Організовуйте спільні партнерські проекти. Для цього актуалізуйте для дитини проблеми, що потребують спільного обговорення і розв’язання. Наприклад, догляд за кімнатними рослинами тощо. Варто підтримувати щонайменші порухи душі дитини, переводити в конструктивне русло найнереальніші і найнеперспективніші пропозиції.  

        

  Меморандум від Вашої дитини

 

 

1.  Не псуйте мене . Я чудово знаю, що не повинен отримувати все про що прошу. Я просто перевіряю вас.
 
2.  Не застосовуйте силу в стосунках зі мною. Інакше, це навчить мене думати, що сила –це єдине, що має значення.
 
3.  Не обіцяйте даремно: може виявитися, що вам не вдасться  виконати свої обіцянки. Це підірве мою довіру  до вас.
 
4.  Не робіть за мене того, що я можу зробити сам. Інакше я почуватимуся немовлям  та вимагатиму, щоб мене обслуговували.
 
5.  Не робіть мені зауважень в присутності сторонніх людей. Я сприйму їх, якщо ви говоритимете зі мною віч-на-віч.
 
6.  Не намагайтесь обговорювати мою поведінку під час конфлікту. Я не проти того, щоб обговорити її, але давайте це зробимо потім.
 
7.  Не прискіпуйтесь і не бурчіть. Бо інакше мені доведеться прикинутись глухим, щоб захиститись.
 
8.  Не оберігайте мене від наслідків моєї діяльності. Мені необхідно вчитись на власному досвіді.
 
9.  Не уникайте прямих і чесних питань.
 
10. Ніколи не вважайте, що вибачитись переді мною - нижче вашої гідності.
 
11. Не турбуйтеся про те, що ми мало часу проводимо разом. Важливо те, як ми його проводимо.
 
12. Не звертайте занадто уваги на мої шкідливі звички. Зайва увага, лише сприяє їх закріпленню.
 
13. Ставтесь до мене так, як ви ставитесь до своїх друзів. Тоді я теж буду вашим другом.
Форма входу

Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930