Меню сайту
Статистика Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
Учнівське самоврядуванняУЧНІВСЬКЕ САМОВРЯДУВАННЯ в Лелюхівській загальноосвітній школі І – ІІ ступенів Сьогодні кожна школа має свою форму учнівського самоврядування (учнівський комітет, раду, парламент тощо). Та далеко не в усіх школах можна говорити про справжнє, реальне дитяче самоврядування. У більшості робота зводиться до виконання навчально-виховного плану школи, прийнятого педагогами і затвердженого директором школи. Нерідко назва органу дитячого самоврядування не відповідає змістові роботи чи навпаки — зміст роботи не відповідає назві. Наприклад, парламент — це законодавчий орган. При ньому повинна працювати виконавча гілка влади, чого ь більшості випадків немає. Які функції ради? Чим вони відрізняються від функцій учкому чи шкільної республіки? Які завдання кожної з цих структур? На ці питання діти повинні знати відповіді і відповідно будувати свою роботу. Не завжди дорослі готові делегувати дітям частину повноважень. Недостатність методичної літератури з даного питання, нерозуміння з боку керівників, педагогів необхідності реформування цієї ланки діяльності школи, відсутність матеріально-технічного забезпечення є причинами недієвості учкомів, рад, республік тощо. Діяльність органу учнівського самоврядування спрямована на створення дійової, чіткої, адекватної сучасним освітнім пріоритетам і завданням виховної системи, здатної забезпечувати виховання учня як громадянина України, особистості моральної, вільної, демократичної, життєво і соціально компетентної, готової здійснювати самостійний вибір, приймати відповідальні рішення у різноманітних життєвих ситуаціях і бути готовою до відповідальності за них. У виховній роботі школи утвердились ефективні технології, які забезпечують творчий розвиток особистості, з глибоко усвідомленою громадянською позицією. Домінантою у розвитку учнівського самоврядування є формування в учнів патріотизму з новим змістовим наповненням. Модель учнівського самоврядування має позитивний результат функціонування системи: учні зайняті різноманітними видами громадської діяльності та позаурочної роботи за інтересами, більшість з них виділяються свідомою дисципліною, високою громадською активністю. Національне відродження України потребує докорінного поліпшення освіти і виховання особистості, яка володіє не тільки певною сумою знань, умінь і навичок, а й здатна активно включатися в демократичні процеси, що відбуваються в нашій країні, стати учасником управління громадським життям. Модель учнівського самоврядування в Лелюхівській загальноосвітній школі І – ІІ ступенів В Лелюхівській загальноосвітній школі створена своя модель учнівського самоврядування. Це учнівська дитяча організація «Ровесник» В основу її покладено організаційно-методичні принципи управління: —регулярна почергова змінність виборного активу; —розширення реальних прав і повноважень органів самоврядування; —доброзичлива вимога; —конкретизація колективних творчих справ; —диференціація (створення умов для повного прояву і розвитку здібностей кожного члена). До принципів роботи органів учнівського самоврядування було віднесено: § демократичність (обрання органів самоврядування на основі громадської думки); § виборність (на основі об'єктивної характеристики кандидатур проходить голосування за висунуту кандидатуру); § змінність (зміна ділянок роботи, забезпечення кожному члену нових функцій у колективі); § звітність (звіт про виконання доручень при завершенні визначеного виду діяльності), співробітництво, довіра; § узгодженість між членами колективу, дорослими і дітьми; особиста і колективна відповідальність за прийняття рішень та їх виконання; гласність, контроль; демократизація відносин дорослих і дітей. Перша важлива сходинка для учнівського колективу — навчитися жити в умовах демократії, виробити в себе навички активної участі в діяльності своєї організації, у вирішенні питань, які мають колективне, громадське значення. Через створення гуманістично спрямованої моделі учнівського самоврядування формувати творчу, національно свідому, життєстверджуючу особистість. Учнівське самоврядування — це результат цілеспрямованих педагогічних зусиль з організації учнівського колективу, який забезпечує формування ряду позитивних якостей (поваги до демократичних цінностей, норм співжиття, почуття солідарності, причетності, відповідальності, критичного мислення тощо), відчуття господарів у рідній школі, розвиток організаторських здібностей у своїх членів шляхом залучення їх до управління шкільними справами та створення працездатних органів колективу, наділених реальними правами та обов'язками. Учнівське самоврядування — це педагогічна технологія, яка сприяє розвитку громадянських якостей дитини в системі демократичних відносин виховного колективу на принципах самореалізації, самодіяльності, самоорганізації та самодостатності особистості. Для вирішення існуючої проблеми, реалізації поставленої мети та ідеї в Лелюхівській школі визначено основні завдання діяльності учнівського самоврядування шляхом організації життя учнівського колективу, які реалізуються у залученні всіх його членів до планування, організації, контролю і підбиття підсумків навчальної і суспільно корисної праці. Основна їх мета — виховати в учнів активну життєву позицію, підготувати їх до дійової участі в демократичному управлінні суспільством. Існуюча модель учнівського самоврядування сприяє виробленню в учнів таких якостей як:
Маючи дієву модель учнівського самоврядування, Лелюхівська загальноосвітня школа І – ІІ ступенів дає знання, виховує в дусі патріотизму, вчить добра, порядності. Це реальний шлях, на якому сільська школа долає соціально-культурні розриви між нею та життям. Робота учнівськогосамоврядування базується на принципах:
Робота дітей та молоді в органах дитячого та молодіжного самоврядування передбачає:
Основні напрями діяльності органів дитячого самоврядування:
Правова основа діяльності органів дитячогосамоврядування:
|
Пошук Календар
Архів записів
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||